Lid Worden
Vrijblijvend komen kijken Voordat je lid wordt, nodigen we je graag uit om eerst een paar keer vrijblijvend een opkomst mee te draaien. Zo ontdek je zonder verdere verplichtingen hoe leuk Scouting wel niet is. Hiervoor organiseren we regelmatig speciale kijkersdagen. Neem hiervoor contact op via e-mail info@panoord.nl. Vermeld in de e-mail je leeftijd en in welk onderdeel je interesse hebt. Kijk bij de pagina's van de verschillende onderdelen om te bepalen welk onderdeel het beste bij je past qua leeftijd en interesse. Na ontvangst van de email nemen wij dan contact met je op om verder af te spreken.Aanmelden
Ben je een aantal keer wezen kijken en helemaal enthousiast geworden? Dan wordt het tijd om lid te worden. Hiervoor krijg je een aanmeldingsformulier van de speltakleiding. Het ingevulde formulier kan daarna ingevuld weer aan de speltakleiding worden teruggegeven.
Contributie
De contributie bedraagt € 56,- per periode en wordt per automatische incasso geïncasseerd. Periode 1 is september, oktober en november; periode 2 is december, januari en februari; periode 3 is maart, april, mei en juni. De bedragen worden op 30 september, 30 december en 30 maart afgeschreven. Daarnaast innen de speltakken de bijdrage voor de zomerkampen meestal in juni.
Scouting Nederland
Als je lid wordt van Scouting Panoord, word je automatisch ook lid van Scouting Nederland. Een deel van de betaalde contributie wordt dan ook door Scouting Panoord afgedragen aan Scouting Nederland. Van Scouting Nederland ontvang je een aantal keer per jaar een magazine en ontvang je een ledenpas van Scouting Nederland. Met behulp van jouw lidmaatschapsnummer en ons groepsnummer op dit ledenpasje kun je op het besloten gedeelte van de Scouting-website komen en artikelen bestellen bij de Scoutshop. Verder kun je via Scouting Nederland deelnemen aan landelijke activiteiten, zoals de HIT en Jamboree. Voor meer informatie hierover kun je terecht op www.scouting.nl.
Opzeggen
Het opzeggen van je lidmaatschap doe je met het opzeggingsformulier, verkrijgbaar via e-mail bij de ledenadministratie (leden@panoord.nl) of bij de leiding van je speltak. De opzegging, middels een volledig ingevuld opzeggingsformulier, moet vóór 1 september, 1 december of 1 maart schriftelijk aan de ledenadministratie kenbaar gemaakt zijn. Indien de opzegging na deze datum wordt ontvangen zal de volgende periode gewoon in rekening worden gebracht. Als opzegdatum geldt de datum van ontvangst van de schriftelijke opzegging door de ledenadministratie. De ontvangst van de opzegging zal vervolgens schriftelijk bevestigd worden.